június 14, 2015

Viktor és Imre vezet az új világba - avagy a Nagy Páholypaktum


Hogyan lett Makovecz rituális udvari főépítész és hogy válhat(ott) a rezsim Bálványává?

Senki nem lepődik meg azon, hogy a minap újra (nem először) bedobták Makovecz állami kanonizálásának újabb lépését, a "Magyar (ál-)Szent" monumentális, arcképét is tartalmazó emlékművének az ország egyik kitüntetett pontján való elhelyezését. Jól illik ez a korábbiak, "az életmű nagy alkotásainak" műemlékké nyilvánítási terve, a "fiókban maradt  nagyszerű tervek", köztük a krisztinavárosi Kárhozottak Temploma megépítéséért való lobbizás és az építési szabályzat makoveczi stílusú átszabási tervezete sorába. Magától értetődőnek (ha indokoltnak persze nem is...) tűnik ez a kultusz azok után, hogy Orbán Viktor személyesen búcsúztatta temetésén az építészt, aki halála előtt a (több mint) miniszterelnök rituális udvari főépítészévé vált, nevét adva a felcsúti szakrális létesítmények terveihez. (A tényleges tervezést tanítványaira hagyva.) Makovecz pedig élete alkonyán Orbánnak egyenesen kozmikus megváltói funkciót tulajdonított. (Viktor és Mihály vezet az új világba – mondja Makovecz Imre építész, Hetek, 2009. május)

Aki ezek után azt hiszi, hogy ez a kölcsönös adoráció töretlen volt azóta, hogy a két közszereplő sok éve kapcsolatba került egymással, és hogy kölcsönös, őszinte tiszteleten és rokonszenven alapult, azt megtévesztette az utóbbi néhány év propagandája által kreált látszat. Valójában épp a felcsúti fociszentély körüli keresztapaságban kicsúcsosodó udvari építész szerep elnyerése előtt egy néhány éves "mosolyszünet" árnyékolta be kettőjük viszonyát, ennek magyarázata pedig titkos páholyok világába vezet...

Hamis PR-mosolyok a Polgárok Házában, 2004

A rezsim Bálványt avat

Makovecz Imre Orbán Viktor általi felmagasztalásának, még életében a rezsim "Szent Imréjévé" avatásának fontos eleme volt a Makovecz nevéhez kapcsolt, a közvélemény szemében általa gründolt Magyar Művészeti Akadémia belefoglalása az új fideszes alkotmányba, bőkezű kistafírozása közpénzekkel, illetve a Vigadó épületével és felruházása fontos művészetpolitikai hatalmi jogosítványokkal. Az Akadémia valódi kitalálója és megszervezője azonban nem Makovecz, hanem tipikus háttéremberként, szürke eminenciásként működő barátja, Zelnik József. ("1991-ben Zelnik József Gyurkovics Tiborral együtt dolgozta ki a Magyar Művészeti Akadémia tervét, s ő kérte fel Makovecz Imrét, hogy vállalja az elnökséget.") Zelnik a "Nomád nemzedék negyven év után" c. cikkében diszkréten dicsekszik el vele, hogy lényegében ő fedezte fel és "csinálta meg" Makovecz Imrét, illetve közéleti imázsát. Tekintettel Zelnik szerepére a kulturális és legalább ilyen fontos módon az okkult szférában, ez nagy eséllyel nem alaptalan dicsekvés:
"Valamikor a hetvenes években megkerestem Makovecz Imrét, akit akkor még saját szakmája se nagyon ismert, hogy Tokajban építsünk egy alkotóházat fából."
"Jön, egyre csak jön az erdőből kifelé egy ember, kötéllel a kezében.
Elszántan, mint aki akasztani megy"

Zelnik jó érzékkel, nagy emberismerettel látta meg Makoveczben a karizmatikus "ikonná" alakíthatóság lehetőségét, az ehhez nyersanyagként szükséges alkatát. Szimbiózisukban Makovecz lett a széles nyilvánosság előtt az Arc és a Száj, ez a száj azonban gyakran csak az Agy, Zelnik gondolatait szajkózta. Czike László írásaiban, köztük a legismertebb "Rendszerváltó szabadkőművesek"-ben többször felbukkan elválaszthatatlan kettősük és szerepük a magyarországi okkult alvilágban, melyben Zelnik Czike szerint egy "Templomos Rend" nevű szabadkőműves nagypáholy nagymestere, aki szűk körben, pl. előtte egyfajta "királycsinálói" hatalom birtoklásával hencegett. (És többek között őt is igyekezett behálózni, rendjébe beléptetni.) Czike írásai szerint a magyarországi politikai folyamatokat legalább a rendszerváltás óta a globális okkult alvilág irányítja különféle, egymással is rivalizáló szabadkőműves társaságok és hazai tagjaik útján.

Visszatérve Makovecz Imre és Orbán Viktor kapcsolatára, ők a Fidesz "nemzeti-keresztény, konzervatív" fordulata után kerültek közös táborba és viszonyuk az első Orbán-kormány időszakának végéig látványosan szövetségesi, sőt "baráti" volt. (Bár később látni fogjuk, hogy ez nem jelentett őszinte érzelmeket.) Makovecz Orbán melletti politikai szerepvállalásának első szakasza két, életútját áttekintő cikkből:

HVG: Orbán "kormányzói jogköre" és a "központivá vált zsidókérdés": Makovecz Imre politikai portréja (2011.09.28.) 
"Orbán jobbján – az ezredforduló
Hogy mennyiben járult hozzá üldözöttségtudata közéleti aktivizálódásához, nem tudni. Mindenestre 1997-ben, a Fidesz mellett szorosabban is bekapcsolódott a pártpolitikába. Ez év augusztusában alakította meg a Nemzeti Egység Mozgalmat (NEM), amely derekasan kivette a részét az 1998-as választási kampányból és segítette Orbán Viktor első hatalomra jutását. A mozgalom elsődleges és egyáltalán nem titkolt célja az volt, hogy nyomást gyakoroljon az akkoriban szétforgácsolt jobboldali ellenzékre az összefogás érdekében."
Hetek: Hogyan alakította Makovecz Imre a magyar építészetet, politikát és világlátást? A Pilisből Milánóba (2015.05.08.)
"A kilencvenes évek második felében Makovecz Imre tevékeny részt vállalt a jobboldali egység megteremtésében: 1994 tavaszán Orbán Viktorban látja meg azt a politikust, akire az ország átformálását rá lehet bízni. Az MDF-kormány bukását a titkosszolgálatoknak és a magyar szellemet elnyomni akaró erőknek tulajdonította, s jobboldali vezető értelmiségi körökben mindenhol Orbán támogatására buzdított a „visszatért kommunisták” legyőzésének reményében. Ebben az időben irodájának falát már Orbán portréja díszítette, alatta a felirat: Ő az, akit támogatunk! 1997 augusztusában bekapcsolódott a pártpolitikába, megalakítja a Nemzeti Egység Mozgalmat (NEM), amelynek élén beszállt a választási kampányba, amivel nagyban hozzásegítette Orbán Viktort első miniszterelnökségéhez. 1998 tavaszán a Makovecz Imréhez kötődő értelmiségi kör kényszerítette ki a kisgazdapártból a Fidesz javára történt második forduló előtti visszalépéseket. A NEM által szervezett rendszeres megbeszéléseken részt vettek az FKGP, az MDF és a MIÉP vezetői Csurka István kivételével. (...) A jobboldali egység létrehozása véleménye szerint a „szükségállapotra” való tekintettel – nemzeti érdek, az pedig nem kérdés, hogy ennek csak Orbán Viktor lehet a vezetője."
A HVG és a Hetek cikke Makovecz politikai szerepvállalásának áttekintése során egyaránt átsiklik a mosolyszünet évei felett, mely nagyjából az első Orbán-kormány utáni első ellenzékben töltött választási ciklus idejére esik. Igaz, hogy 2006-tól kettőjük politikai együttműködése újra szárnyal, magasabbra, mint az első időszakban, szinte már "szakrális" szférákba jutva (természetesen ÁL-szakrálisokba), azonban a két korszak között volt egy átmeneti lehűlés.

Közvetlenül a 2002-es választási vereség után harcostársi viszonyuk még töretlen, Makovecz az elsőszámú "civil" húzónév Orbán csatájában, melyet a saját pártján belüli elégedetlenkedők ellen vív hatalma megőrzéséért, és melynek központi marketingeleme továbbra is a POLGÁR jelszava.2002. május 26-án Makovecz budai irodájában alakul meg Orbán Viktor részvételével a "Szövetség a nemzetért" polgári kör. (Elég érdekes, hogy ennek ekkor meghívott tagja egy fiatal, a közvélemény előtt még ismeretlen politikuspalánta, Vona Gábor is, de most nem ez a témánk.)

Index: "Makovecz tornyaiba költözik Orbán" (2004.01.07.)
"Az ismert építész egyébként a választási kampányban személyesen is támogatta a Fidesz kampányát, majd a választási vereség után budai irodájában alakult meg Orbán Viktor részvételével a Szövetség a nemzetért polgári kör."
A Gondola tudósítása szerint (Polgári kör alakult Orbán Viktor részvételével, 2002.05.26) Az Első Polgárt tagjai közt tudható polgári kör a később megdicsőülő és hatalmat kapó, Zelnik által megszervezett Magyar Művészeti Akadémián alakult meg:
"A Magyar Művészeti Akadémián 13 órakor kezdődő találkozón tizenhat közéleti személyiség részvételével megalakult a Szövetség a Nemzetért polgári kör"
Nincs ellentmondás, a Magyar Művészeti Akadémia ekkor még a Makovecz Művek keretében működik, egy viszonylag szerény civil szervezetként. A Fidesz vezető köreiben még az egyébként Orbánhoz kötődő emberek egy részének sem tetszik a polgári körök mögött felsejlő szervezeti háttér. Mint látni fogjuk, magának Orbán Viktornak sem feltétlenül tetszik, viszont ekkor rá van utalva:

NOL: "Kellenek még a polgári körök Orbánnak?" (2010.03.01.)
"Akkor Schmitt Pál úgy írta le a polgári köröket: „a polgári körök selyemháló a nemzet testén”. A Fidesz fősodrába tartozóknak mindig is idegen volt Orbán polgári körös mozgalma, az utcai politizálás."
Félreérthetetlen és nem éppen barátságos, a gyilkos pók hálójára is asszociálható célzás Zelnik főhadiszállására, az óbudai Selyemgombolyítóra! A Zelnik-Makovecz duónak, vagy talán sziámi ikreknek tehát központi szerep jutott az Orbán hatalmát bebiztosítani hivatott polgári körök létrehozásában, kettejük megszokott szereposztásában: Makovecz a színpadon szerepel, Zelnik a színfalak mögött kavar. Persze Schmitt, mint régi titkosszolgálati tulajdonban álló beavatott jól tudja, hogy az ikrek melyik fele a fontosabb az irányításban és nemzet testét behálózó selyemhálóval a hasonlóan beavatottaknak üzen virágnyelven.

Az óbudai Selyemgombolyító épülete.
Itt szövik a selyemhálót a nemzet testére?

Néhány év mosolyszünet

Azonban a duó és Orbán látszólag lelkes együttműködése sem szerelmi kapcsolat és egy időre lényegében meg is szűnik. Annak ellenére, hogy Orbán ebben az átmeneti időszakban épp a Makona, Makovecz cége székházába költözött be, egy régi klasszicista épületbe, melyet az építész szokott álorganikus tornyai ráépítésével csúfított el, ekkoriban Orbán „kedvenc építésze”, „udvari építésze” látványosan NEM Makovecz. Egy időre demonstratívan Finta József tölti be ezt a posztot Orbán udvartartásában, ez pedig azért nem lehet véletlen, mert Makovecznek már közismert korában, de még 1989 előtt évekig szokása volt, hogy a saját, általa „organikusnak” hirdetett irányzatával kontrasztként épp a Finta által megtestesített modernizmust állította szembe. Később ugyan mindketten nagyon udvariasan nyilatkoztak egymásról, illetve Finta kimondottan magasztalta Makoveczet halála után, ráadásul a Magyar Művészeti Akadémiának is alapító tagja (1992), de ez is egy elsimító háttér-páholyalku eredményének tűnik, egyébként hihetetlen, hogy őszintén, maguktól váltak volna ilyen nagy barátokká.
"Hatalmas álmodozó, mesteri lény volt” – fogalmazott Makovecz Imrére emlékezve Finta József építész a hvg.hu-nak. Elmondta, édesapja tanította a Petőfi Sándor Gimnáziumban magyarra Makovecz Imrét, így már pályafutásuk előtt ismerte őt, s ez valamennyire még az építészetről alkotott eltérő felfogás miatti csatározásaik idején is összekötötte őket. „Első jelentős munkájával, a sárospataki művelődési házzal és főleg templomaival visszanyúlt a népi szecesszióhoz, s annak alkotóihoz, például Rudolf Steiner és Kós Károly munkásságához” – mondta Finta József. Hangsúlyozta, Makovecz, akivel együtt alapították a Magyar Művészeti Akadémiát, olyan mester volt, amelyhez hasonló nincs Magyarországon." (HVG: Meghalt Makovecz Imre, 2011.09.27.)
Finta Orbáni kegyekbe emelése a nagyjából 2003-2005 közötti időszakban tehát alig burkolt indirekt üzenet volt Makovecz kegyvesztettségéről:

orbanviktor.hu: Budapest több, mint város - Kátyúban az ország szíve (2004. április 20.)
"A Fidesz Magyar Polgári Szövetség új városalkotói kezdeményezést indít útjára a XXI. század Budapestjének megtervezésére és a fővárosi közélet megszervezésére. Az Új Budapest Központot az Uránia Nemzeti Filmszínházban mutatták be. A beszélgetésen résztvett Orbán Viktor, Cselovszky Zoltán, Finta József és Fábry Sándor. "
Wikipédia: Finta József
"Politikailag csak későn lett aktív, 1985-ben országgyűlési pótképviselő lett, mandátumát 1990-ig viselte. 2005-ben vált ismét politikailag aktívvá, amikor az Orbán Viktor által létrehozott Nemzeti Konzultációs Testület tagja lett."
orbanviktor.hu: Építészeti pályázatot hirdet az Új Budapest Központ (2005. március 18.)
"Október végéig elkészül az Új Budapest Terv"
"Cselovszki Zoltán elmondta, április végére megszületik a pontos pályázati kiírás, és feláll a bíráló testület is, amelynek vezetője Finta József lesz, (...)"
Origo: Budapest szimbólumát keresi Orbán testülete (2005.03.18.)
Finta József építész, a nemzeti konzultációs testület tagja elmondta: teljesen szabad pályázatot írnak ki, a funkció és a helyszín megkötése nélkül annak érdekében, hogy létrejöjjön a főváros újkori "építészeti jele".
2004-2005: Orbán udvari építésze Finta József

Ebben az időszakban a távolságtartás kölcsönös, a mellőzött Makovecz is bírálja a Fideszt és Fintát:

Építészfórum.hu: "Szélsőséges, szürreális helyzet" - Interjú a hetvenéves Makovecz Imrével (2005. november 18.)
"Sokat szidom a Fideszt, de azt el kell ismerni, hogy amikor a szatmári árvíz volt, akkor azt nagyon elegánsan oldották meg, (...) A meghívásos pályázatok kötelezőek a közbeszerzéses eljárásban, és akkor felhívják az embert, hogy veled akarjuk terveztetni, indulj a pályázaton. Esztergomban is volt egy ilyen, egy fürdővel. Megnéztem, hogy a Mária-Valéria híd mit jelent, ott a Prímás-sziget és a város. Az emberek szépen felöltöznek vasárnap, és promeníroznak Párkány és Esztergom között. És láttam, hogy út mellett, ahova azt a fürdőt akarják tenni, nincs semmi. Úgyhogy egy utcasort terveztem oda különböző kis üzletekkel, és pavilonosan mögé raktam a fürdőt. Na, Finta Jóska nyerte meg a pályázatot egy vasbeton dologgal, ami olyan sok pénzbe kerül, hogy csak nagy kínnal tudják majd befejezni."
Makovecznek szélsőséges, szürreális helyzet, hogy nem ő a jobboldal vezérének udvari építésze... Ekkoriban a Jobbiknak udvarol:
"Bár a radikalizmus lelkes híveként 2003-ban még örömmel fogadta a Jobbik létrejöttét, ami befogadta a MIÉP-ből kiváltakat, idén januárban a Heti Válasznak adott interjúban az “egy a tábor egy a zászló” jelmondata jegyében már szigorúan elhatárolódott a Jobbiktól, amely szerinte csak a nemzeti oldal szétaprózására törekedett."  (HVG: Orbán "kormányzói jogköre" és a "központivá vált zsidókérdés": Makovecz Imre politikai portréja 2011.09.28.)

Okkult háború: Templomosok kontra Johanniták

Még fontosabb, hogy ugyanekkor az okkultista sziámi iker másik fele (akihez az agy tartozott), Zelnik József szintén bírálja Orbánt a maga kifinomultabb, szimbolikus, rejtelmes módján. A Zelnik templomos-szabadkőművesi beszervezési kísérletének sikerrel ellenálló Czike László fejtette meg a Zelnik egyik misztikus témájú könyvében (Testamen - Leonardo evangéliuma, 2003) található célzást. Feltűnő, hogy Zelnik burkolt Orbán-bírálata épp 2003-ban, vagyis a szóbanforgó Orbán-Makovecz-Zelnik mosolyszüneti időszak eleje táján jelent meg.

Czike László: A templomos lovagok története
Ha kicsit visszafelé forgatjuk Zelnik idézett könyvét, úgy a 14. oldalon a következőre bukkanunk: „Nem szeretnék úgy járni, mint a polgárok a politikával. Úgy vélve, hogy legyőzték az előző hatalmi szerkezetet, nem veszik észre, hogy a metafizika ördöge már rohan is velük ugyanabba az irányba. Például a Polgár képes úgy hitetlen és ateista lenni, hogy a hatalma megőrzése érdekében hitre és vallásra szólít fel.” Nem nehéz felismernünk, hogy ‘a Polgár’ vagyis a Főpolgár nem lehet más, mint az egész, 1988. óta lezajlott magyarországi rendszerváltás kimagaslóan legfontosabb személyisége, Orbán Viktor, - akinek többek között az a felszínen rendkívül ‘hálásnak’ tűnő, de valójában rendkívül hálátlan feladat jutott, hogy a valós nemzeti alternatívát nyújtó népvezér (a királyfi) helyett annak ‘alteregója’ legyen; vagyis hogy kiváló médiumi képességei révén a hiteles alternatívát, a hőst alakíthassa, holott az igazi szerepe ‘levezető szelep’, amelyből a remény, az igazi alternatíva utolsó esélye fáradt nemzeti gőz formájában eltávozik, s marad az űr..! De vajon miért is bánik el Zelnik ilyen ‘méltánytalanul’ Antall József szellemi, s úgy tűnik, minden más tekintetben is ‘egyetlen örökösével’, Orbán Viktorral? Mi az igazi baja vele?! Talán nem elég nemzeti, nem eléggé jobboldali? Vagy nem eléggé ‘polgár’, hogy gúnyolódik rajta vagy netán a vallásos hitét ‘kevesli’? Vagy éppen a mindenfajta emberi hitelét igyekszik aláásni? A valódi okok a történelmi mélységekben rejtőznek. Mindkét lovag a saját szupranacionális lovagrendjének a világnézetét, stratégiai koncepcióját képviseli; nem a sajátját, vagy a képviselt magyar népét..! A történelem mélységeiből íme újra előtör a két ellentétes világ-felfogás kibékíthetetlen harca, amely a képtelen, az egyszerű átlagember számára ‘értelmezhetetlen’ Zelnik-Orbán párviadalban ölt testet, lángol fel - nem csupán az exkluzív könyv pergamen-sárga, kemény lapjain, hanem a mindennapi politikai való világban, a ‘nemzeti stratégiai döntések’ hadszínterén is! Mert manapság újjáéled a középkori ‘lovaguralom’! Minden jelentős rendszerváltó politikusunk, de még a tudósok, művészek, írók, építészek, bankárok, sőt, már egyes főpapok is - akik valamit adnak magukra! - belépnek valamelyik ‘rendbe’, mintha csoport-képződés nélkül már nem is lenne egyenrangú ember az emberfia... Ebben a ‘gigászok párviadalában’ Orbán Viktor, a ‘Polgári Szövetség’ elnöke képviseli a guelphsek; - Zelnik József, a ‘Magyar Kulturális Szövetség’ elnöke pedig a staufok ‘ghibellinus’ globális nagypolitikai érdekeit. Orbán Viktor a Szent János Lovagrend (a johanniták) szellemiségét, míg Zelnik József az  újjáélesztett Templomos Lovagrend eszmeiségét hordozza magában. És apránként megvalósul a fent már részletezett templárius Európa-koncepció, amelyben már a római pápa, a katolikus egyház is alárendelődik az újjáélesztett Nyugat-Római Császárság, a már alkotmányában se keresztény Európai Únió nagyhatalmi, sőt, világbirodalmi érdekeinek.
Nem mellesleg a páholy-ellentét megfejtésén túl önmagukban is nagyon érdekesek és fontosak Zelnik és Czike megállapításai. Zelniktől az, hogy a "polgári" politika öszinte hívői illúzióba ringatják magukat, ha elhiszik, hogy sikerült meghaladni az előző rendszert, valamint, hogy a Főpolgár hazudja a hitét, legalábbis a keresztényit biztosan. Czikétől pedig az, hogy ez a Főpolgár, Első Polgár, akiről tudjuk, hogy legszívesebben nem is polgár szeretne lenni, hanem koronás uralkodó, csak bitorolja a szakrális uralkodó, szakrális országmentő hős pozícióját, illetve csalárdul, hamisan bújik bele jelmezébe és ezzel épp elveszi a helyet az igazitól. (Ha netán akadna olyan...)

De visszatérve az Orbán-Zelnik(-Makovecz) ellentét mögött valójában rejlő szabadkőműves páholy-rivalizáláshoz, a templomos-johannita (ispotályos, máltai stb.) ellentét maximálisan logikus, a nagyobb történelmi képbe illő magyarázatnak tűnik. Természetesen nem vagyok tisztában a globlis okkult elit belső struktúrájával és belső harcaival, az interneten és könyvekben erről olvasható összeesküvéselméletek nagyobbik része használhatatlan szemét. A hiteles információkból is nehéz koherens képet összerakni, például Czike László a fenti írásában maga is megemlíti, hogy a két rivális lovagrend, illetve a belőlük kinövő titkostársaságok Skóciában átmenetileg egyesültek. ("Skóciában a XIV. és a XVI. század közötti időszakban - több mint kétszáz évig - a templomosok minden jel szerint egyetlen szervezetet alkottak az ispotályosok rendjével. Ekkoriban számos utalás található egy egyesült rendre , amely a ‘Szent János Lovagjai és a Templom Rendje’ nevet viseli... ")

A szokványos összeesküvéselméletek közül hiteles forráskezelésével és logikusságával magasan kiemelkedik az amerikai amatőr történész John J. Robinson (1918-1996) "Born in Blood: The Lost Secrets of Freemasonry" (Vérben született: A szabadkőművesség elveszett titkai) c. könyve. Robinson rossz PR-os volt, mert szakmailag teljesen korrekt és meggyőző könyvéhez sikerült tipikusan az alaptalan összeesküvéselmélet-szemét műveire jellemző címet választani, ezért a szakmai kritika évekig tudomást sem volt hajlandó venni a könyvről. Ez azóta megváltozott. Robinson az 1381-es angliai parasztfelkelést, más néven Wat Tyler-féle felkelést kutatva eredeti szándékától függetlenül ismerte fel, hogy a "parasztfelkelés" mögött egy titkostársaság több éves előkészítő szervező- és propagandamunkája állt. Ez a titkostársaság, a későbbi szabadkőművesség elődszervezete pedig a kb. három nemzedékkel korábban feloszlatott és nem kis részben fizikailag kiirtott templomos lovagrend illegalitásba vonult tagjaitól származott. Robinson feltárta, hogy a felkelés egyik fő célja az eseményekből kirajzolódóan is, de elfogott felkelők konkrét tanúvallomásai alapján is a Szent János Ispotályos Lovagok Rendje, más néven a Máltai Lovagrend tagjainak, vezetőinek, templomainak elpusztítása és javaik elrablása volt. Ez azért támasztja alá a felkelés mögött álló, föld alá vonult templomos-titkostársaság elméletét, mert a feloszlatott templomos lovagrend ingatlanait, birtokait, templomait annak idején a pápa határozatával épp az Ispotályos Lovagrend kapta meg.

A könyv ezen túl is rendkívüli fontosságú  az európai- és világtörténelem, azon belül a magyar történelem titkostársaságainak és felkeléseinek, vallásháborúinak, forradalmainak megértéséhez, mert jól bemutatja, hogyan hoztak létre a templomosok okkult titkostársasági utódai egy nagy hatású, profi forradalomcsináló gépezetet, amelyet először épp az angol "parasztháborúban" vetettek be, majd később tökéletesítve a husziták harcaiban, a magyar Budai Nagy Antal-féle , majd Dózsa-féle felkelésben és a reformáció vallásháborúiban, és így tovább, egészen a 48-as és bolsevik forradalmakig és napjaink gender- stb. forradalmaiig. Ezt a folyamatot és 14. századi angliai előzményeit a Kitalált Újkor társblogon tervezem továbbelemezni. E helyen most elég nekünk annyi, hogy a Czike László által az Orbán-Zelnik(-Makovecz) hatalmi viszály háttereként kimutatott templomos-ispotályos titkostársasági ellentét, hatalmi harc történelmileg létezik.

Czike legismertebb írásában, a Rendszerváltó szabadkőművesekben is utal az akkori konfliktus okaira, ami a hatalom természetének a szélesebb közönség számára láthatatlan és nem is sejtett titkos hátterét, illetve a látszólagostól eltérő tényleges hierarchiákat is megvilágítja:
"Zelnik utálja Orbánt. Orbán nyilvántartja, mint olyan sze­mélyt, aki, mint hírlik – maga hirdeti, saját magáról! -, még az ak­tuális miniszterelnöknek is adhat direkt utasítást, társadalmi krí­zis esetén. Kényszerből „támogatja őt”, mert egyrészt fél tőle, más­részt talán ő a magasabb sarzsi. Prieuré de Sion."
Tehát amikor 2002-ben Orbán és Makovecz, illetve a mögötte háttérirányítóként, szürke eminenciásként álló Zelnik még "lelkesen" együttműködnek, az egy percig sem az őszinte barátság és rokonszenv jele, hisz kölcsönösen utálják egymást és kölcsönösen tartanak egymástól! Épp ezek a feszültségek vezethettek el viszonyuk 2003-2005-közötti átmeneti, a nyilvánosság előtt is megjelenő lehűléséhez, amikor Orbán Fintára cserélte Makoveczet és Makovecz eljátszott a gondolattal, hogy a Jobbikra cseréli a Fideszt. Nem valószínű, hogy ezek a rivális titkostársasági irányzatokat, részben talán ütköző okkult célokat képviselő befolyásos figurák valaha is megszerethetnék egymást (vagy bárkit a hatalmon kívül...), de tény, hogy egyszercsak egy varázsütésre mégiscsak kibékültek. És méghozzá úgy, mintha a páréves mosolyszünet nem is lett volna!

A Nagy Páholypaktum


A Nagy Visszatérés éve 2006. 2006-ra Finta eltűnik Orbán mellől a süllyesztőben, visszakerül a Magyar Művészeti Akadémia hierarchiájában Makovecz "barátja" alá, bár titkostársasági beágyazottságát sejtetően persze nem kerül túl mélyre és viszonyuk a felszínen szivélyes, sőt kölcsönösen hízelgő marad. Erre lehet utasításuk... A hatalomba eséllyel visszafelé készülő Orbán mellé (megígérték neki a globális vakoló erőközpontok? Elintézték, hogy Gyurcsány ámokfusson és ezzel fideszes kétharmadot csináljon???) Makovecz látványosan kerül vissza szakrális udvari főépítésznek, ami olyan látványos-szimbolikus létesítmények tervezői "keresztapaságában" nyilvánul meg, mint a felcsúti fociszentély objektumai. "Keresztapaságában", mert a tényleges tervezés már évtizedek óta nem Makovecz dolga, hanem ifjú néger tanítványaié. A felcsúti Szentély-komplexum első építménye a Puskás Ferenc Labdarúgóakadémia kollégiuma, a tervezés éve: 2006.

A Nagy Kibékülés után beindul egymás kölcsönös dicsőítése, melynek hangulati csúcspontjait az jelzi, hogy Makovecz szinte már eszkatológiai szerepbe helyezi Orbán Viktort, amit az Makovecz halála óta a bávánnyá válás lehetőségével viszonoz.

Hetek: Viktor és Mihály vezet az új világba – mondja Makovecz Imre építész, (2009. május)
"Az antropozófus, építész csak Orbán Viktorral tudja elképzelni a nemzet megmentését, addig is polgári engedetlenséget szorgalmaz. Ha meglesz a kétharmados jobboldali többség, akkor jöhet az ország gatyába rázása, a baloldal számonkérése és hosszú távon, a szellemi gyökereinkhez való visszanyúlásnak köszönhetően, egy új világba való átmenet Mihály arkangyal segítségével."
Kevesen tudják, de Makovecz láthatóan tudta, hogy Orbán teljes neve Orbán Viktor Mihály.
Viktor-Mihály pedig Makovecz szerint nem kevesebb, mint Jézus helytartója Magyarországon!:
"Jézus eltávozása óta összekötötte az eget és a földet, a világosságot és a sötétséget, és leküldte egy képviselőjét, Mihály arkangyalt, aki Jézus arcában itt van jelen Magyarországon is, és mindenütt a világban, hírnökeként egy új világnak"

Makovecz a kegyekbe visszakerülése után természetesen élesen elhatárolódott az átmeneti mellőzése idején tartalék-hátasként figyelembe vett Jobbiktól. Ha van ló, nincs szükség szamárra... (Heti Válasz: Makovecz Imre kitálal: Így csapott be Vona Gábor! "Nem leszek jobbikos!" (2010.03.03.)
"Én tehát nem a Fideszre, hanem Orbán Viktorra esküszöm föl. Ha engem kérdeznének, azt mondanám: kormányzói jogokat kell adni neki - különben nem lehet fölemelni az országot."
A heves hűségnyilatkozatok kifizetődtek, a szakrális főépítészi státusz Orbán második kormányalakítása, a kétharmad idején már a formálisan Makovecz által alapított és vezetett, valójában Zelniknek köszönhető Magyar Művészeti Akadémia új alkotmányba foglalásában és bőkezű kistafírozásában is megnyilvánult, ami együtt járt a kultúra jó része felettti hatalom Zelnikék kezébe adásával. Makovecz halála óta Fekete láthatóan Zelnik strómanjaként igazgatja a MMA-t, ami elég fontos felállás ahhoz, hogy az ügyetlen, arrogáns  nyilatkozatai miatti botrányba sem hagyták belebukni. Mivel Orbán és Zelnik sejthetően a Nagy Kibékülés óta sem szeretik jobban egymást, mint azelőtt, a látványos kiegyezés mögött , melynek keretében az időközben a Magyar Agarthába távozott Makoveczből Nemzeti Bálványt faragnak, sejthetően csakis a rivális szabadkőműves irányzatok és szervezetek közötti PÁHOLYPAKTUM állhat...

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

http://magyarkurir.hu/hirek/erdo-peter-biboros-szuveren-maltai-lovagrend-tartomanynagya-lett

Bobkó Csaba írta...

Köszönöm, most már értjük Makovecz és a prímás korábbi éles konfliktusát! :-)

Bobkó Csaba írta...

Kiegészítettem a bejegyzést: (Orbán) Viktor-Mihály Makovecz szerint nem kevesebb, mint Jézus helytartója Magyarországon!: "Jézus eltávozása óta összekötötte az eget és a földet, a világosságot és a sötétséget, és leküldte egy képviselőjét, Mihály arkangyalt, aki Jézus arcában itt van jelen Magyarországon is, és mindenütt a világban, hírnökeként egy új világnak" Mivel Orbán második kersztneve Mihály...

Bobkó Csaba írta...

Nagyon érdekes lehet összevetni a bejegyzés tárgyát Nagy Töhötöm jezsuita vakoló szerepével, akinek könyvét Czike László megemlíti rendszerváltó szabadkőművesek c. írásában. (vakolójelölti tananyagként adták kezébe Nagy könyvét Zelnikék) A vakolók kavartak a Vatikán és a Kreml között már 45 után közvetlenül is: http://betiltva.com/files/csonka_forradalom_oknyomozo_tortenete6.php

"A KALOT a két háború között a katolicizmus szociális lelkiismerete volt, élen járt a földreform követelésében. Ehhez megnyerte több kiváló főpap támogatását is, mint láttuk, 1943-ban felkarolta a zalaegerszegi apát, Mindszenty is. Egyik legkimagaslóbb személyisége Kerkai Jenő jezsuita atya volt, egyik diplomatája pedig egy másik jezsuita, Nagy Töhötöm. Utóbbi 1944 végén a fronton átjutva Malinovszki orosz hadsereg-főparancsnokhoz ment, tárgyalni. Egyfajta üzlet született: Malinovszki hozzájárul majd a parasztifjúsági szervezetek működéséhez, Nagy Töhötöm viszont közvetítést vállal a Kreml és a Vatikán között. A szovjet tábornok olyasmit adott, ami nem az övé volt, hisz a KALOT további működésének nem-engedélyezésére nem volt semmi ok, a KALOT bizonyos áttétellel, a Keresztény Demokrata Néppárton keresztül tagja volt a Hitlerrel szembeni ellenállási mozgalomnak. Nagy Töhötöm a szovjet ifjúsági szervezetekkel is kapcsolatba lépett, a Komszomol-vezetőkkel is tárgyalt. A Vatikánban végzett közvetítési tevékenysége pedig automatikusan oda vezetett, hogy az Egyház és Mindszenty kialakuló önvédelmi harcában a szovjetekkel való modus vivendi jelszavával próbálta gyengíteni a bíboros és a püspöki kar ellenálló erejét — persze eredmény nélkül. Nagy Töhötöm és a nagytöhötömök klasszikus tévedése többnyire az, hogy egy élet-halál-harcban mindig azt hiszik: ha a megtámadott saját oldal enged, akkor a támadó totalitárius ellenfél megszelídül. A fejlemények rövidesen bebizonyították, hogy ez a jezsuita pap játékszer volt a Kreml sokrétű és sokarcú diplomáciájában."

Nem gondolom, hogy Nagy T. "naív" lett volna és nem tudta, miben vesz részt, milyen szerepben...

Sblog írta...

Sokszor eszembe jut Vakovecz-nek ez a hírhedt interjúja, amelyben szinte szentté és istenivé avatja a koszladt szotyiköpködő enyveskezűt. És azóta sem tudom eldönteni: vagy teljesen vak, és hülye volt az öreg, belehülyült az őrüktmagyarkodás steinerista hagymázaiba, vagy éppen ellenkezőleg: teljesen tudatosan tolta-támogatta ezt a jellemtelen, materialista, kétszínű, nemzetellenes, pénzimádó, emberi hibáktól és bűnöktől hemzsegő istencsapását, egy okkult tervet hajtva ezzel végre, amivel megbízták őt a páholyok mélyén.
Érdekes kérdés. Bármelyik is a válasz, mind a két esetben minősíti az általa követett soviniszto-antropozófikus irányzatot is a "gyümölcseiről ismerni fel a fát" jegyében...
Mert ha az első az igaz: akkor az antrpozófikus tévtanítás a legelemibb emberismeretre sem képezi ki a követőjét. Tehát értéktelen. Ha pedig a második: akkor pedig egy gonosz, sátáni irányzat.

Bobkó Csaba írta...

A bejegyzésem szerinta másodikra tippelek. Hogy nem kedveltékegymást, sőt, de érdekből magasztalták egymást a korábbi mosolyszünet után. És emögé páholypaktumot is sejtek.

Pannon-wicca írta...

Milyen érdekes, hogy 2018. december 21-én vagy 22-én a cigánykirály új rezidenciájának sarkára felkerült az Orbán lesoványított arcvonásait megidéző Szent Mihály szobor a sárkánnyal...
https://dex.hu/x.php?id=inxcl&url=https%3A%2F%2Findex.hu%2Fkultur%2F2018%2F12%2F28%2Fmit_keres_az_angyal_orban_rezidenciajan%2F